blomster * interiør * livet

tirsdag 31. januar 2012

Vår nyoppussede stue!


Her er våre doble skyvedører, er sååå fornøyd med dem! Vi ønsket å åpne opp til kjøkkenet, men samtidig ha mulighet til å stenge det av.
Et dødt Ficus tre har jeg sprayet med hvit spraylakk til hvitevarer, liker effekten! Til jul "kvitret" det sølvfugler i treet ;)

 Har endelig fått vinduskarmer det går an å sette noe i! :D
Den store grønne planten heter "Sølvranke" eller Scindapsus på Latin. Anbefales på det sterkeste for de som ikke er så flinke til å vanne. Denne tåler en real tørk, vokser villig og er superfin! Vært en favoritt i mange år, gøy å kunne ha en så stor versjon av den i stuen :)


 Blondegardin kjøpt på loppemarked ble en flott duk til spisestuebordet, som forøvrig også er kjøpt på loppemarked med tillhørende 6 stoler til den nette sum av 200,-
Riktignok var den veldig 70-talls grønn og trekket var i tilsvarende matchende mønster. Men etter et strøk hvit blank maling og nye trekk av gardin kjøpt på Kid på salg, ble det ganske så fint synes nå jeg :)
Også vakre, vakre tulipaner da! Det hører denne årstiden til og er så koselig å ha på bordet :)



 Begonia har lenge gått for å være en "bestemorblomst", jeg har delt den meningen lenge.. Men nå har jeg helt snudd om, og til og med tatt den inn i egen stue!! Begoniaen i denne lekre rosafargen klarte jeg altså ikke å motså, nydelig :)
En liten prismekrone pryder også vinduet, den er faktisk i plast, så den tåler en støyt. Ser jo ut som glass, så kaller det en "vinn, vinn" :)


 "Sølvtråd" eller "Vindheks" fra i høst, fortsatt like fin :)
Og bak lysestakene ser du en innebygd høytaler. Veldig fornøyd med å ha alt av høytalere og ledninger inne i veggen! :D


 Veldig glad i dette store speilet kjøpt på Jysk, hadde det i hvitt før, men så ble det knust. Store planer om at det skal bli en sengegavel av den en vakker dag ;)
Også er det den nyeste av våre lysekroner <3 (ja vi har en "ting" for lysekroner, hehe..)


 Gangen! Her skulle jeg egentlig lagt ut et "før" bilde, for her så det virkelig ikke ut! Med et forferdeliig teppegulv, en massiv mørk ytterdør, et mørkegult vindu som slapp inn minimalt med lys, stofftapet og en dør med "vindu" med samme tapeten inn til stuen, huttetu! :P



 Rosen samboeren min fridde med pryder en vinduskarm <3 Tegningen er fra Praha, vi ble tegnet på Karlsbruen for 2 somre siden. Dette er et bilde av mange jeg tenker å ha i trappenedgangen når den en dag skal pusses opp :)


To dører med dette motivet har vi ned mot trappen til første etasje. Disse orginal dørene var såå fine at vi selvfølgelig ville beholde dem <3
Nytt Eike parkettgulv er lagt, som jeg synes ga stuen en lun atmosfære i alt det hvite. Stuebord og Tv-benk i samme :)


2 kommentarer: